• DKK
    • $ USD
    • £ GBP
    • € EUR
    • SEK
    • NOK
    • DKK
    • € EUR
    • € EUR
    • € EUR
    • PLN
 
Rapunzel of Sweden- Hair extensions
Hurtig levering
Hurtig levering
Sikker betaling
Sikker betaling
Høj kvalitet
Høj kvalitet
E-mærket Certificerat
Høj kvalitet
Din indkøbskurv
Indkøbskurven er tom

Købsbetingelser hos Rapunzel of Sweden AB 12-06-2014 

Rapunzel of Sweden AB
Org. nr.: 556732-5047
Etableret: 2007
 
Postadresse: Box 3174, 90304 UMEÅ, SWEDEN
Telefon: +46 (0)90 70 68 97

Generelle vilkår

Priser og betaling

Levering

Returret, fortrydelsesret, bytte og reklamation

Produktansvar
Fortrolighedspolitik
Force Majeure

Generelle vilkår

Følgende generelle betingelser gælder for alle aftaler, som du indgår med Rapunzel of Sweden AB, 556732-5047 (nedenfor kaldet Rapunzel). Ved at bestille accepterer du disse betingelser, uanset om din bestilling sker i webshoppen eller direkte. Bestillinger, som foretages af personer under 18 år, sker i henhold til gældende regler for kontantkøb og skal godkendes af værge. 
Rapunzel tager forbehold for eventuelle trykfejl i tekst og billeder samt fejl i produktspecifikationer på samtlige produkter i sortimentet. Ved eventuelle fejl i opgørelse af lagersaldo forbeholder Rapunzel sig ret til at korrigere dette efterfølgende. For at få mest muligt ud af vores varer bør du følge vores plejeråd. Læs mere på vores hjemmeside, eller kontakt gerne vores kundetjeneste, hvis du har spørgsmål. 
Ved tvister eller for forbrugervejledning kan du henvende dig til E-mærket i Danmark.

Priser og betaling

Hver vare angives med pris inklusive moms. Ud over varens pris kan der komme ekstra omkostninger for betaling og levering, afhængigt af dit valg. Information om betingelser samt pris for levering og betalingsmåde fremgår tydeligt i kassen. Inden du godkender din bestilling og godkender, at du skal betale for din ordre, vil bestillingens totalsum tydeligt fremgå. 
 
Kampagner eller prisnedsættelser kan ske enten direkte på produktet eller ved oplysning om rabat i kassen. Vores kampagner og tilbud gælder, så længe lager haves eller til og med angivet slutdato.

Kortbetaling

Hos os kan du handle med Visa, Mastercard, Diners eller American Express godkendt til internethandel via DIBS betalingsoverførsel. Der pålignes ingen ekstra gebyrer.  Det pågældende beløb reserveres direkte på dit kort, men bliver ikke debiteret, før varerne er sendt til dig. Betalingsoverførsel (DIBS), som al kortbetaling går igennem, opfylder kravene for PCI-DSS.  Vi forbeholder os ret til at kontrollere betalingskortets gyldighed, og at der er dækning til debitering af ordrens værdi, samt at indehaverens adresseoplysninger stemmer. Vi kan afvise køb som følge af disse oplysninger. 
 

Fakturabetaling

For at handle med Klarna laver vi en bemærkning om, at du er kreditværdig, samt at dine opgivne oplysninger stemmer overens med dit personnummer og folkeregisteradresse.
Fuldstændige betingelser findes i kassen eller kan læses nedenfor.
Faktura 14 dage
Konto/Delbetaling
Klarna Kampagne
Vi har via vores samarbejde med Klarna AB mulighed for at tilbyde dig en ekstra lang betalingstid for dine indkøb. Oprettelsesgebyr på 39 kr. pr. køb, ingen andre afgifter påføres.
Alle køb i kampagneperioden kommer på en samlet faktura, som sendes ved slutningen af kampagneperioden. Når du har modtaget fakturaen, kan du selv vælge at betale hele beløbet på én gang eller delbetale beløbet. Vælger du at delbetale, beder vi dig om at læse betingelserne for at få mere information om, hvad dette indebærer. 

PAYPAL

Betal hurtigere og mere sikkert ved at anvende PayPal. Du kan vælge at finansiere din betaling fra din PayPal-saldo eller via et betalings- eller kreditkort koblet til din PayPal-konto. Besøg www.PayPal.dk for at få yderligere oplysninger.

www.PayPal.dk

BETAL MED BANKOVERFØRSEL

Ønsker du at betale forud, så kan du nemt gøre det hos os.
  1. Læg dine ønskede varer i indkøbskurven, og fortsæt til kassen.
  2. Vælg forudbetaling samt ønsket leveringsmåde.
  3. Afslut dit køb.
  4. Din bestilling er nu gennemført, og du vil få kontooplysningerne sendt til dig via mail. De kan også ses på din ordrebekræftelse.
  5. Overfør pengene til os på det angivne kontonummer, angiv dit ordrenummer som reference 100 XXX XXX. 
  6. Din bestilling sendes til dig, når vi har modtaget overførslen, normalt efter 1-2 bankdage. Du får selvfølgelig en e-mail fra os, når din ordre har forladt vores lager.
Husk at overføre til den rette konto, afhængig af hvilken valuta, du har valgt at afgive dine ordrer i.
 
Kontooplysninger
Kontoindehaver: Rapunzel of Sweden AB
Dansk kontonummer: 5295 0010028299
Bank: SEB Bank
Swift/BIC: ESSEDKKK
IBAN: DK5452950010028299

Rabatter og gavekort

Procentrabatter som for eksempel studenterrabatter gælder ikke for udsalgsartikler. Vores kampagner kan ikke kombineres med hinanden, og du kan ikke bruge to forskellige gavekort eller rabatkoder på den samme ordre. 
 
Hvis du har en rabatkode eller et gavekort, bruger du den/det i kassen. Tast koden ind, og tryk på knappen Aktiver. Summen trækkes automatisk fra slutsummen. Hvis koden dækker hele beløbet på ordren, bliver dette din betalingsmåde. Dækker det en mindre del, vælger du selv en af vores andre betalingsmåder for den resterende sum på din bestilling.

Levering

I kassen kan du vælge blandt de leveringsmåder, som er tilgængelige for din region, og se hvilke leveringstider, som gælder. Vi stræber efter altid at have alle vores varer på lager. Skulle et produkt ikke være tilgængeligt for omgående levering, så fremgår det tydeligt på produktet og i kassen. Hvis visse dele af din ordre ikke kan leveres omgående, må du gerne kontakte os, så hjælper vi dig med at sørge for en dellevering eller en lignende vare.  Kan vi ikke overholde den aftalte leveringstid, fordi varen er udgået, kontakter vi dig. Hvis forsendelsen ikke kommer frem, skal du meddele os det inden for 14 dage efter bestillingsdatoen.  Du kan ophæve dit køb uden omkostninger, hvis vi ikke lever op til leveringsvilkårene. Ved forlængede weekender, højtider og trafikproblemer kan din forsendelse forsinkes. Bemærk, at ændringer i leverancer kan ske i forbindelse med helligdage.
 
Når en ordre forlader vores lager, får du en e-mail om, at dine varer er på vej. 

UPS Express - 1-2 arbejdsdage

Alle bestillinger som modtages og betales på hverdage (mandag-fredag) inden klokken 14.00 lokal tid (GMT+1) sendes samme dag.
Gælder i følgende lande: Østrig, Belgien, Danmark, Finland, Frankrig, Tyskland, Irland, Italien, Holland, Polen, Spanien, Storbritannien (UK), Schweiz.
Ved fragt til andre lande end de ovenstående er leveringstiden 1-4 arbejdsdage. (UPS)
Forsendelsestiden kan variere lokalt.

Levering: 2-4 hverdage

Alle varer bliver sendt hverdag kl 15.00.
Du modtager normalt din vare indenfor 2-4 hverdage.
Er du ikke hjemme når pakken kommer, vil der blive lagt en seddel i din postkasse. Derefter kan du hente den på posthuset.

Returret, fortrydelsesret, bytte og reklamation

Vi hos Rapunzel ønsker, at du som forbruger skal føle dig tryg ved at handle med os, og derfor har du altid ret til at fortryde dit køb, bytte din vare og reklamere fejl til os. Uanset hvad din returanledning er, så er du som forbruger ansvarlig for returfragten og omkostningerne forbundet hermed. Har du fået en forkert eller defekt vare, så godtgør vi returomkostningerne.

Ved spørgsmål kan du kontakte os her >>

Returneringer

Alle returvarer skal returneres i henhold til følgende:
  1. Pakken skal være i den samme emballage, som den kom i. Alternativt kan du bruge din egen emballage. 
  2. Brug vores fortrykte returformular, som du finder her >>
  3. Send retursedlen sammen med din ordre til Rapunzel of Sweden AB, Box 3174, 903 04 Umeå, Sverige
  4. Indlever pakken på nærmeste postkontor. Behold kvitteringen. 

Fortrydelsesret

Hvis du vil ophæve dit køb eller returnere din bestilling, beder vi dig skriftligt at meddele os det inden for 14 dage. Dette gøres via vores returformular eller pr. e-mail. Du har så yderligere 14 dage til at returnere varerne. Vi foretager så en tilbagebetaling, fortrinsvis på samme måde, som du anvendte ved bestillingen (eller, hvis betaling endnu ikke er foretaget for de aktuelle varer, sørger vi for, at det refunderede beløb afspejles i saldoen på din konto) snarest muligt. Dette dog senest 14 dage efter at vi har fået din meddelelse om ophævelse af køb, under forudsætning af, at vi har fået varerne tilbage eller bevis på, at du har sendt varerne tilbage.

Returfragt

Ved alle returneringer er du ansvarlig for, at varerne når frem til os, og, medmindre andet er angivet, også for fragtomkostningerne. Er din ordre fejlekspederet eller forkert, tilbagebetales returfragten. Ved bytte står Rapunzel for fragten af dine nye varer.

Tilbagebetaling

Hvis du er debiteret for varerne, får du en tilbagebetaling, som inkluderer standardfragtomkostningerne. Ekspresfragt eller fragt, som ikke er standard, tilbagebetales ikke. Beholder du dele af din ordre og kun delvist ophæver din bestilling, tilbagebetales standardfragtomkostningerne ikke.
  
Rapunzel garanterer at foretage tilbagebetaling eller, hvis du foretrækker det, at bytte varen, i henhold til fortrydelsesretten. Hele varen tilbagebetales, under forudsætning af at varen returneres i uberørt stand (i samme stand som ved leveringen til dig). Dette indebær, at varerne ikke er beskadigede, tilsmudsede, vaskede, ændret eller brugt, samt at eventuelle mærker og etiketter er intakte. Hvis varen er forandret, vil der blive foretaget en bedømmelse af værdiforringelsen. Værdiforringelsen tilbagebetales ikke.
 
Hvis du har modtaget en defekt vare, skal du omgående meddele Rapunzel dette og returnere varen i henhold til ovenstående returinformation. For varer, som bedømmes at være behæftede med fejl, foretager Rapunzel en fuldstændig tilbagebetaling. Bestemmelserne heri begrænser ikke lovfæstede rettigheder. Ved påbegyndt tjeneste gælder fortrydelsesretten for den resterende del af ikke påbegyndt tjeneste. 

Reklamation

Hvis du konstaterer, at et produkt er defekt eller forkert, så kontakt os gerne, eller reklamer over varen. Når varen er Rapunzel i hænde, foretager vi en bedømmelse af varens status. Kun originale fejl er omfattet af reklamationsretten. Reklamationsretten omfatter f.eks. ikke fejl forårsaget af normal slitage eller fejlagtig brug, eller hvis du har ændret varens oprindelige stand (f.eks. alle typer af farvebehandling).
 
Ved en reklamation bedømmer vi varens beskaffenhed under hensyntagen til produktets beregnede levetid. Læs mere her >> Hvis varen efter granskning bedømmes som defekt/fejlbehæftet, modtager du i første omgang en ny vare som erstatning. Hvis en ny vare ikke kan sendes, tilbagebetales det fulde beløb inklusive ekspeditions- og fragtomkostninger.
 
Ved reklamation over isætning af hår beder vi dig om at kontakte den person/salon, som har udført arbejdet, da denne er ansvarlig for, at arbejdet er udført korrekt. 
 
For at Rapunzel skal kunne bedømme den reklamerede vare, skal hele varen sendes retur sammen med en udførlig beskrivelse af fejlen, og hvordan varen er blevet brugt. Hvis ikke hele varen/ordren kommer retur til os, kan vi ikke foretage en fuldstændig bedømmelse af varens fejl og kan kun bedømme og eventuelt tilbagebetale for den del, vi har modtaget.
 
Ved en reklamation over fejlbehæftet/defekt vare holdes du som kunde skadesløs, Rapunzel står for fragtomkostninger for returneringen mod forevist kvittering. Send venligst kvittering eller kopi af denne for fragtomkostninger med. Reklamation til Rapunzel skal foretages inden for rimelig tid fra det tidspunkt, kunden har modtaget ordren.
 
 
Hvis du som privatperson har modtaget et fejlbehæftet produkt, har du ret til at reklamere over varen inden for tre år fra du modtog varen, og senest inden for to måneder fra du opdagede eller burde have opdaget fejlen.

Produktansvar

Rapunzel fraskriver sig alt ansvar for, hvordan produktet anvendes og bortskaffes af køberen. Køberen har selv det fulde ansvar for, hvordan produktet anvendes, og må selv kontrollere for allergier eller fejl. Rapunzel anbefaler altid, at produkterne anvendes på den måde, som angives i produktinformationen på hjemmesiden. Aktuel information er kun den information, som vises på Rapunzels officielle hjemmeside.

Fortrolighedspolitik

Vi følger persondataloven. Sammen med din registrering og bestilling godkender du, at vi gemmer og bruger dine oplysninger i henhold til persondataloven. Du har i henhold til persondataloven ret til at få adgang til de informationer, som vi har registreret om dig. Hvis de er fejlagtige, ufuldstændige eller irrelevante, kan du kræve, at informationerne rettes eller fjernes. Kontakt os i sådanne tilfælde via e-mail.

Force Majeure

Rapunzel tager ikke ansvar for forsinkede ydelser, som skyldes omstændigheder, som ligger uden for Rapunzels rimelige kontrol. Ved force majeure har Rapunzel ret til ekstra tid for at opfylde sine forpligtelser. Eksempler på sådanne omstændigheder er, men er ikke begrænset til, strejker, terrorhandlinger, leverandør-, transport- eller produktionsforstyrrelser, valutakursændringer, myndighedsforanstaltninger, lovgivning eller naturkatastrofer. Hvis en sådan omstændighed varer mere end to måneder, har begge parter ret til at opsige aftalen, uden at den anden part har ret til at få erstatning eller pligt til at betale erstatning.