Retur, ombytning og reklamation

Vi på Rapunzel vil gerne have, at du som kunde føler dig tryg ved at handle hos os. Derfor har du hos os altid ret til at fortryde dit køb, bytte din vare eller reklamere over en fejl. Dette gør du via vores returformular eller e-mail. Hvis du vælger at benytte dig af vores bytte/returret står du selv for eventuelle fragtomkostninger for returneringen af varen og ansvarer for varens mindskede værdi i tilfælde af en håndtering anden end den som er nødvendig for at fastslå varens egenskaber og form. 

Extensions er et hygiejneprodukt og må derfor ikke sættes i håret, hvis vi skal kunne godkende en eventuel returnering. Produktet skal returneres med hele originalemballagen. Hvis produktet er plomberet (f.eks. med en guldsnor eller lignende), må plomberingen ikke fjernes.

Ved reklamation er det ekstra vigtigt for dig som kunde at tænke på følgende: Ved en reklamation skal du altid sende hele produktet retur(alle pakker) for at vi skal kunne refundere hele beløbet. Ved en reklamation kan vi desværre ikke stå for de eventuelle omkostninger du har haft i forbindelse med påsætning af håret.

RETUR

For bestillinger sendt fra 11/7 2023

30 dages fortrydelsesret, fra varen er afsendt fra os. Alle returvarer skal returneres som beskrevet herunder:

  1. Pak varen godt ind i produktets originale emballage. Send retur i samme emballage, varen kom i, alternativt egen udvendig emballage.
  2. Udfyld retursedlen og returfragtsedlen, som følger med din pakke.
  3. Vedlæg retursedlen sammen med din ordre.
  4. Aflever pakken til den nærmeste DHL-pakkeshop. Gem kvitteringen.
  5. Vi behandler din returnering inden for 14 dage efter modtagelsen og sender dig en e-mail, når returneringen er færdigbehandlet.

OBS! Vi opkræver 69 kr. for returfragten, som modregnes ved tilbagebetalingen. Returfragtsedlen gælder i 30 dage fra leveringsdato.

Hvis du bruger din egen fragtseddel ved returnering, anbefaler vi, at du sender din returnering som sporbar pakke, da vi ikke påtager os ansvaret for forsvundne pakker. Hvis din returnering sendes til en pakkeshop, bedes du kontakte kundeservice.

For bestillinger sendt inden 11/7 2023

30 dages åbent køb. Alle returvarer skal returneres på følgende måde:

  1. Pak varen/varerne i samme forpakning som du modtog den i. Alternativt kan du anvende anden forpakning hvis du ønsker.
  2. Benyt vores returformular. Du kan printe den ud her.
  3. Send returvaren sammen med den vedlagte returformular til følgende adresse: Rapunzel of Sweden AB, Fanérgatan 14B, 56633 Habo, Sweden.
  4. Send varen via nærmeste postkontor. Behold kvitteringen.

Rapunzel vil behandle din forespørgsel så hurtigt som muligt.

Hvis du benytter dit eget fragtbrev ved returnering, anbefaler vi, at du sender din retur som en sporbar pakke, da vi ikke kan stå til ansvar for bortkomne pakker. Hvis din returnering sendes til en agent, bedes du kontakte kundeservice.

Hvis du har betalt med kreditkort tilbagebetales pengene til via Adyen/PayPal. Ved fakturabetaling rettes eller annulleres din faktura. Tilbagebetaling vil ske efter 1-5 hverdage.

TILBAGEBETALING

Rapunzel behandler din henvendelse inden for 14 dage. Tilbagebetaling sker med samme betalingsmåde, som blev anvendt ved køb: til kreditkort eller via Klarna/PayPal/Swish. Ved fakturabetaling korrigeres/makuleres din faktura. Ved betaling med Klarna-faktura: Giv Klarna besked om din returnering, og bed om at få ubetalt faktura sat på pause. Du modtager en bekræftelse via e-mail, når returneringen er registreret hos os. Tilbagebetaling af godkendt returnering tager derefter ca. 1-5 bankdage.

Ved fuld returnering refunderer vi også standardfragten. Ekstra ydelser som ekspresfragt refunderes ikke. Vi opkræver 69 kr. for returfragten.

RETURNERING AF FARLIGT GODS

En del af vores produkter indeholder brandfarlige emner og er derfor underlagte specielle retur- og leveringsrestriktioner. Dette gælder bla Remover for extensions. Disse produkter er testede for at sikre at de er ufarlige at bruge.

Ved returnering eller bytte af brandfarligt gods bedes du kontakte vores kundetjeneste så de kan hjælpe dig. 

Telefon: +46 90 70 60 70

BYTTE

Hvis du ønsker at bytte din vare, send den retur ifølge instruktionen ovenfor. Læg derefter en ny bestilling med de varer du ønsker. Desse produkter sendes til dig som en almindelig bestilling med det fragtalternativ du selv vælger.

REKLAMATION

Reklamationer skal ske indenfor rimelig tid efter at varen er taget i brug. Er der mangler på varen skal hele varen sendes retur til os. Vedlæg en fuld beskrivelse af varens mangel. Varen vil efterfølgende blive undersøgt af vores reklamationsafdeling som vil kontakte dig via email når dette er sket. Vi følger købeloven når det gælder reklamation af vores produkter.

Sådan gør du for at reklamere over din vare:

  1. Pak returvaren i samme forpakning som du modtog den i. Alternativt kan du anvende anden emballage hvis du ønsker. 
  2. Print vores reklamationsformular ud.
  3. Vedlæg en fuld beskrivelse af varens mangel. 
  4. Indsend reklamationsformularen sammen med hele varen du ønsker at reklamere over samt en kvittering på fragtomkostningerne i forbindelse med retur til følgende adresse: Rapunzel of Sweden AB, Fanérgatan 14B, 56633 Habo, Sweden
  5. Send varen via nærmeste postkontor. Behold kvitteringen.

Her kan du læse mere om ombytning, retur og/eller reklamation.

GARANTI

Rapunzel of Swedens ægte hår er nøje udvalgt og kvalitetstestet, så du kan føle dig tryg, når du handler hos os. Derfor har vi også garanti på alle vores extensions. For hår i Original-kvalitet gælder garantien i 1 måned, og for hår i Premium-kvalitet gælder den 5 måneder. Garantien dækker, at håret ikke bliver usædvanligt filtret og kruset. Noget kan der selvfølgelig forekomme, da vi kun bruger ægte hår. Slitage på grund af styling med varmeværktøj og forkert pleje dækkes ikke af garantien, da dette altid gør skade på både dine extensions og dit eget hår. Garanti for selve isætningen af extensions gælder kun, når du har fået det gjort i en af vores egne konceptsaloner i Stockholm, Malmö, Göteborg eller Helsinki.

Som regel har du tre års reklamationsret fra købstidspunktet. Garantiperioden for produkter med begrænset holdbarhed, hvilket inkluderer hårforlængelser, er dog betydeligt kortere. Reklamationer kan derfor kun godkendes inden for den respektive garantiperiode, fra du har modtaget din vare.

Hvis du opdager en fejl ved produktet eller har en klage, er det vigtigt, at du kontakter Rapunzel of Swedens kundeservice så hurtigt som muligt, efter du har modtaget din vare. Vi ønsker dig en fantastisk oplevelse med dit nye hår! Vi står altid klar til at hjælpe dig, hvis du har spørgsmål eller overvejelser, eller hvis du har brug for hjælp til at vælge den rigtige metode og de rigtige farver til dig.