Ved hjælp af cookies forbedrer vi din shoppingoplevelse. Ved at benytte hjemmesiden accepterer du vores brug af cookies.
Mere information
Jeg forstår
E-mærket Certificerat
DKK
  • $ USD
  • £ GBP
  • € EUR
  • SEK
  • NOK
  • DKK
  • € EUR
  • € EUR
  • € EUR
  • PLN
  • € EUR
  • € EUR
Rapunzel of Sweden- Hair extensions
Din indkøbskurv
Indkøbskurven er tom

Spørgsmål & Svar


Betaling & Levering
Betalingsmetoder
Kort
Følg instruktionerne på hjemmesiden.
 
PayPal
Følg instruktionerne på hjemmesiden
 
Forskudsbetaling (gælder ikke Sverige)
Når du har valgt forskudsbetaling kommer der et vindue frem som beskriver fremgangsmåden for overførsel af pengene.
 
Faktura
Har du spørgsmål angående din faktura er du velkommen til at kontakte Klarna som står for faktureringen på 69 91 8881 eller www.klarna.dk

Har du spørgsmål til andre betalingsmetoder er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på dk@rapunzelofsweden.com och telefonnummer +46 90 70 60 70.

Hvor lang er leveringstiden?
Leveringstiden varierer alt efter hvilket land og hvilken type fragt vi benytter os af. Se nedenfor:
 
Levering i Sverige: 
Standard fragt: 1-3 hverdage. 
Ekspres: 1 hverdag.
 
Levering til Finland:
Standard fragt: 2-4 hverdage. 
Pakkepost: 2-6 hverdage.
UPS Express: 1-2 hverdage.

Levering til Norge:
Standard fragt: 3-5 hverdage.

Levering til Tyskland:
UPS Express: 1-2 hverdage.
Standard fragt: 4-7 hverdage.
 
Levering til Danmark:
Standard fragt: 2-4 hverdage.
Pakkepost: 2-6 hverdage. 
UPS Express: 1-2 hverdage. 

Levering til Spanien: 
Standard fragt: 4-7 hverdage. 
UPS Express: 1-2 hverdage.

Levering til Polen:
Standard fragt: 4-7 hverdage
UPS Express: 1-2 hverdage. 
 
Levering indenfor EU:
Standard fragt: 4-8 hverdage
UPS Express 1-2 hverdage; Gælder i følgende lande: Østrig, Belgien, Danmark, Finland, Frankrig, Tyskland, Irland, Italien, Holland, Polen, Spanien, Storbritannien (UK), Schweiz.
Ved fragt til andre lande end de ovenstående er leveringstiden 1-4 arbejdsdage. (UPS)

Levering udenfor EU:
Leveringstiden varierer alt efter hvilket land det gælder.
UPS Express 1-4 hverdage.

Hvor bliver min pakke udleveret?
Almindelig levering 
Varerne leveres i din postkasse. Hvis pakken er for stor lægger posten en seddel i din postkasse med information om hvor du kan hente din pakke.

Der mangler en vare/jeg har fået en forkert vare. Hvad gør jeg?
Har du fået tilsendt en forkert vare skal den sendes retur til os. Når vi modtager varen erstatter vi den med den rigtige vare og leverer den til dig uden ekstra omkostninger for dig.

Har du fået flere forkerte varer beder vi dig kontakte kundeservice så hurtigt som muligt på +46 90 70 60 70 så vi kan ordne det.

Jeg har bestilt en vare som ikke er på lager. Hvornår kan jeg regne med at få den leveret?
På vores hjemmeside skriver vi en ca. dato for hvornår varen forventes at være på lager igen. Vil du have en mere specifik dato er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på: dk@rapunzelofsweden.com.
Returnering, ombytning & reklamation
Jeg har fortrudt et køb eller bytte. Hvordan sender jeg en vare retur?
Hvis du har købt en vare og farven f.eks ikke passer, så kan du bytte varen eller fortryde købet.  
Klik på dette link så finder du den information og de returblanketter som du skal bruge for at kunne sende en vare retur til os. Hvis du ikke har en printer derhjemme kan du også skrive informationerne på et stykke A4 papir og sende med. Du skal selv betale for returomkostningerne.

Hvordan reklamerer jeg over en vare?
Hvis du er utilfreds med en vare kan du klage over den. For at at klage over en vare skal hele produktet sendes ind til os sammen med en returblanket som du finder her: Rapunzel reklamationer. Hvis du ikke har en printer derhjemme kan du også skrive informationerne på et stykke A4 papir og sende med.
Når vi får varen, undersøger vi den og giver dig besked om reklamationen kan godkendes eller ej. Hvis den bliver godkendt refunderer vi også dine fragtomkostninger.

Rabat & Gavekort
Rabat- eller gavekort?
Koden på dit gavekort eller din rabatkode (med bogstaver) skriver du ind når du kommer til kassen. Et eksempel på hvordan det kan se ud ser du forneden. Du kan kun bruge et gavekort for hver gang du bestiller.

Rabat- eller gavekort?
Behandling af håret
Kan jeg farve/blege/tone mine extensions?
Ægte hår 
Vi anbefaler at man ikke farver sine extensions, da de allerede er farvebehandlede. Vi kan derfor ikke garantere at man opnår det ønskede resultat efter yderligere en behandling. Gør man det alligevel sker det på egen risiko og garantien bortfalder.
 
Syntetisk hår 
Syntetisk hår kan ikke farves da det er lavet af syntetiske fibre som ikke tåler en stærk farvebehandling.

Hvilken hårfarve skal jeg vælge?
Er du usikker på hvilken hårfarve du skal bestille har du mulighed for at låne vores farvekort hjem. Du finder det her: klik her for farvekort.

Du har også mulighed for at sende os et billede via mailadressen på vores kontaktside: Rapunzel kontakt. Så bliver det meget nemmere for os at hjælpe dig med at afgøre hvilken hårfarve som passer bedst til dit hår.

Kan jeg bade i klor- og saltvand eller gå i sauna?
Vi kan ikke anbefale at bade i salt- eller klorvand eller går i sauna med håret løst. Skal man bade i salt- eller klorvand bør man bruge en badehætte, og skal man gå i sauna anbefaler vi at man fletter håret først og tilfører håret fugt med en hårkur ved den efterfølgende hårvask.
Kan jeg permanente mit hår?
Eftersom at permanentvæsken der bruges til at permanente håret er for stærk til at extensions kan tåle den, så anbefaler vi at man ikke permanenter håret. Gør man det alligevel sker det på egen risiko og garantien bortfalder.
Mine extensions sidder ikke fast. Hvorfor, og hvad gør jeg nu?
Der kan være flere forskellige årsager til at håret ikke sidder som det skal. Ofte er det på grund af at extensionsene ikke er påsat korrekt (dvs. at extensionsene sidder fast i for lidt eller for meget af ens eget hår). Andre faktorer som kan spille ind kan være de produkter man bruger, om man har farvet håret eller om man f.eks har været i sauna.
Har du fået dine extensions sat i på en salon anbefaler vi at du starter med at kontakte dem. Har du sat dem i selv, eller med hjælp fra en ven, beder vi dig kontakte vores kundeservice så vi kan hjælpe dig bedst muligt. 

Hvordan tager jeg mine extensions ud?
Alt efter hvilken metode du har valgt fjernes de med forskellige teknikker.
 
Nail Hair
Brug en tang med fine riller uden varme og denne remover: Fjerne Nail Hair
Start med at knuse voksbindingerne. Påfør remover og klem på bindingerne hele vejen rundt til du kan mærke at de udvider sig. Derefter kan du trække dine extensions af.
 
Silikonetrenser
Benyt dig af denne remover: Fjerne Silikonetrense
Start med at påføre remover. Derefter bruger du en spidskam til at løsne dine extensions og rede dem ud af håret.
 
Quick & Easy
Benyt dig af en spidskam og denne remover: Fjerne Quick & Easy
Du fjerner dem på samme måde som ved silikonetrenser.
 
Hårtrenser
Har du hårtrenser i skal du bruge denne remover for at tage dem af : Fjerne hårtrense
Du fjerner dem på samme måde som ved silikonetrenser.
 
Microringe
Har du microringe i skal du bruge denne tang: Extension tang
Microringene klemmes så de åbner sig, og derefter trækkes de af dit hår.

Få hjælp og inspiration fra vores instruktionsfilm.

Hvor længe holder mine extensions?
Holdbarheden varierer alt efter hvilken kvalitet du har valgt og hvordan du plejer dine extensions. Vi anbefaler at en permanent hårforlængelse sættes om med intervaller på mellem 5 og 7 uger for at dit eget hår ikke skal vokse for langt ud. Nedenfor kan du læse mere om de forskellige slags kvaliteter og hvor længe dine extensions forventes at holde hvis de plejes korrekt: Extensionskvaliteter.
Hvilken kvalitet og metode passer til mig?
Alt efter hvor tykt eller tyndt dit eget hår er anbefaler vi forskellige metoder. Hvis du er i tvivl er du velkommen til at ringe til eller maile vores dygtige personale i kundeservicen for at få hjælp: dk@rapunzelofsweden.com eller +46 90 70 60 70.

Se gerne vores instruktionsfilm igennem for at se en demonstration af de forskellige metoder: Instruktionsfilm.
Hvor langt skal mit hår være inden jeg kan sætte extensions i?
Vi anbefaler at dit eget hår er mindst er 10 cm langt for at der kan blive en glidende overgang mellem dit eget hår og dine extensions.
Saloner
Hvordan finder jeg vej til salonen?
Malmø:
Fra København og øvrige dele af Danmark: 
Lyntog, tog, bus eller bil. Uanset hvordan du rejser er du altid velkommen til os på Rapunzel Malmø. Nedenfor får du en vejbeskrivelse fra Malmø til vores salon. 
 
Malmø:
Fra Malmø centralstation: Tag bus 2 mod Lindängen eller bus 8 mod Kastanjegården til busholdepladsen Davidshall. Gå tilbage i den retning bussen kom fra og tag den anden vej til højre ind på Storgatan. Salonen ligger på højre hånd efter SF-biografen.
Alternativ: Tag bus 2 mod Lindängen, bus 8 mod Kastanjegården eller bus 4 mod Bunkeflostrand til busholdepladsen Gustav Adolfs torg. Gå langs med Södra Förstadsgatan (gågaden), over kanalen og gå til højre ind på Storgatan ved Telia. Rapunzel Malmø ligger på venstre hånd efter Filippa K.  
Fra Triangeln: Togstationen, opgang syd: Gå langs med Rådmansgatan, til venstre om Triangelns storcenter, gå over Föreningsgatan og fortsæt langs med Södra Förstadsgatan (gågaden). Gå til venstre ind på Storgatan ved Filippa K. Rapunzel Malmø ligger på venstre hånd efter Filippa K.
 
 
Hvis du har problemer med at finde frem til os er du velkommen til at kontakte os på: (+ 46) 40-643 39 88. 
 
Stockholm:
Tag tunnelbanens grønne linje til Hötorget (en station fra T-centralen).
Gå mod Blodcentralen, og tag så rulletrappen op og gå til venstre. Tag igen rulletrappen op efter motionscenteret SATS.
Gå til venstre igen og tag endnu en rulletrappe op - så ser du en Sushirestaurant og fastfoodkæden Subway.  Derefter går du mod MOOD galleriet og havner så på en gade ved navn “Regeringsgatan”.
Ved Espresso House går du til venstre og bør nu kunne se Rapunzel Stockholm.
Salonen ligger overfor 7-Eleven.
Hvis du kommer fra Kungsträdgården kommer du til salonen ved at gå mod varehuset NK, og derefter følger du gaden som ligger mellem HM & NK. Følg gaden i 5 minutter, og så ligger Rapunzel på din venstre hånd.
Rapunzels salon ligger ved siden af AB kontor og Wella.
 
 
Hvis du får problemer med at finde os kan du ringe på: +46 08-519 770 70

Göteborg:
Når du kommer ud fra centralstationen går du over en bro som går over kanalen og gennem Göteborg by.
Kig efter Radisson Blue Hotel og bagved det, på den lille gade, ligger salon Rapunzel of Sweden
Hvis du får problemer med at finde os kan du ringe på: +46 31-15 45 46 

Umeå:
Bus: Du har flere forskellige muligheder for at komme med bus fra Vasaplan til Norra Obbolavägen 137. Der er dog ingen bus som stopper direkte foran vores adresse. Hvis du tager lokalbussen er det nemmest at tage bus nummer 125 mod Obbola, og stige af ved Lärlingsgatan og gå 300 meter, og så er du fremme.
Du kan også tage bus nummer 4 mod Stöcksjö som også går forbi Lärlingsgatan. Dog har den kun to afgange om eftermiddagen.
Kører du med bussen fra lufthavnen stiger du af ved Alviksgränd og går derefter ca. 400 meter til Rapunzels salon.
Kører du med bus 6 eller 9 stiger du af på Kolbäcksvägen og går ca. 2 km til du er fremme.
Rapunzels salon ligger i samme område som Restaurant Times Kitchen og Sharp. Når du kommer ind i området ser du et skilt som viser hvilket hus vi ligger i.

Bil: 
Der er mange forskellige muligheder for at komme til Rapunzel i bil. Søg gerne efter adressen Norra Obbolavägen 137 på en valgfri vejviser på nettet - så får du en mere udførlig vejbeskrivelse.
 
Hvis du får problemer med at finde os kan du ringe på: +46 90- 70 68 92.
 
I vores saloner kan du:
I vores saloner kan du sætte extensions i med forskellige metoder, købe extensions og booke en konsultationstid for at få hjælp til at vælge hår/extensions, kvalitet og farve som bedst passer til dig. Hvis du har booket en tid til en hårforlængelse kan du købe dine extensions direkte i salonen ved samme lejlighed. Hvis du har en speciel hårfarve er det altid en god ide at booke en konsultationstid eller sende et billede af dit hår ind til salonen så vi kan se om vi har en farve som matcher din.
Vil du gerne have vores hjælp til at booke en tid eller har du spørgsmål vedrørende extensions eller lignende, er du velkommen til at kontakte os på dk@rapunzelofsweden.com eller +46 90-70 60 70.