FAQ

BETALING, LEVERING OCH GARANTI

Vi tilbyder kortbetaling, Klarna Delbetaling og Klarna Faktura.

 

Hvis du har en rabatkode, skriver eller kopierer du den ind ved kassen. Når du har klikket på ”Har du en rabatkode?”, kan du indtaste koden og bekræfte den ved at klikke på pilen. Hvis rabatten ikke gælder, beder vi dig dobbelttjekke rabatkodens vilkår.  

Det kan tage op til 30 minutter, før ordrebekræftelsen kommer frem til din mail. Tjek også eventuelle kampagne- og junkmapper hos din e-mailklient. Hvis du ikke har modtaget en ordrebekræftelse i løbet af dagen, og du har brugt den rigtige e-mailadresse, beder vi dig kontakte kundeservice, så hjælper vi dig videre. 

Vi kan hjælpe dig med at slette din ordre, hvis lageret ikke er begyndt at håndtere den. Ring til eller chat med vores kundeservice inden for de angivne åbningstider, så kan vi se, om bestillingen kan slettes.  

Vi har desværre ikke mulighed for at ændre gennemførte bestillinger. Ring til eller chat med os, så tjekker vi, om bestillingen kan slettes i stedet, så du kan afgive en ny bestilling. 

Vi kan ikke ændre adresse eller e-mailadresse efterfølgende

Standardlevering: 4-7 hverdage. 

Ekspreslevering: 1-2 hverdage. 

Her finder du flere oplysninger om vores leveringstider. 

På vores hjemmeside angiver vi en omtrentlig dato for, hvornår varen forventes at være på lager igen. Ønsker du at vide, om der er en mere præcis dato for, hvornår din vare forventes leveret, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice.

Det er desværre ikke muligt at arrangere delleveringer, så hele bestillingen sendes først, når alle produkter er på lager. 

Du får en leveringsbekræftelse inklusive sporingslink, når lageret har pakket din bestilling færdig. Via sporingslinket kan du følge leverancen af din pakke. Vær opmærksom på, at der kan gå op til 48 timer, før sporingen aktiveres for standardleveringer. 

Hvis den angivne leveringstid er passeret, og du ikke har modtaget din pakke endnu, kan det skyldes midlertidige forsinkelser hos fragtfirmaet. Vent venligst 3 arbejdsdage, og hold dig opdateret via sporingen. Hvis du ikke har modtaget din pakke efter disse dage, bedes du kontakte vores kundeservice.

Hvis du har fået en forkert vare, skal den sendes tilbage til os, og du skal oprette en ny ordre. Når vi har modtaget varen, refunderer vi beløbet for varen samt returomkostningerne til dig. 

Hvis du har modtaget et forkert antal varer, bedes du kontakte vores kundeservice så hurtigt som muligt, så vi kan løse problemet og hjælpe dig. 

Behold venligst al emballage, tag nogle billeder af skaden, og send billederne sammen med dit ordrenummer til dk@rapunzel.com, så vi kan hjælpe dig videre. 

Nogle af vores produkter indeholder brændbare stoffer. Dette fremgår af oplysningerne om produktet og gælder f.eks. for hårfjerningsmidler til extensions. Disse produkter er testet for at sikre, at de er ufarlige at bruge. Disse produkter er belagt med særlige leverings- og returrestriktioner. Ved køb af farligt gods bliver det derfor kun muligt at vælge visse leveringsalternativer.

Rapunzel of Swedens ægte hår er nøje udvalgt og kvalitetstestet, så du kan føle dig tryg, når du handler hos os. Derfor har vi også garanti på alle vores extensions. For hår i Original-kvalitet gælder garantien i 1 måned, og for hår i Premium-kvalitet gælder den 5 måneder. Garantien dækker, at håret ikke bliver usædvanligt filtret og kruset. Noget kan der selvfølgelig forekomme, da vi kun bruger ægte hår.
Slitage på grund af styling med varmeværktøj og forkert pleje dækkes ikke af garantien, da dette altid gør skade på både dine extensions og dit eget hår. Garanti for selve isætningen af extensions gælder kun, når du har fået det gjort i en af vores egne konceptsaloner i Stockholm, Malmö, Göteborg eller Helsinki.
 
Som regel har du tre års reklamationsret fra købstidspunktet. Garantiperioden for produkter med begrænset holdbarhed, hvilket inkluderer hårforlængelser, er dog betydeligt kortere. Reklamationer kan derfor kun godkendes inden for den respektive garantiperiode, fra du har modtaget din vare.
 
Hvis du opdager en fejl ved produktet eller har en klage, er det vigtigt, at du kontakter Rapunzel of Swedens kundeservice så hurtigt som muligt, efter du har modtaget din vare.

RETURNERING

Ja, du har 30 dages returret. Når du får dit produkt hjem, må du åbne emballagen og se, om farve, længde og mængde passer. Hvis produktet ikke passer, eller hvis du fortryder dit køb, kan du returnere det.
For at foretage en godkendt returnering skal du forholde dig til følgende regler:
 
  • Hair extensions er et hygiejneprodukt. Det betyder, at du ikke må fastgøre dine extensions i håret, hvis returneringen skal kunne godkendes.*
  • Plomberinger såsom guld- eller kabelbinder må ikke knækkes eller fjernes.
  • Produktet skal være i original stand (utestet og lugtfri) og pakket i original emballage med alle tilhørende dele.

*Af sundheds- og hygiejnemæssige årsager må hair extensions ikke prøves i eget hår. Det er for at kunne sælge produktet i original stand til ny kunde.

  1. Pak varen godt ind i produktets originale emballage. Send retur i samme emballage, varen kom i, alternativt egen udvendig emballage.
  2. Udfyld retursedlen og returfragtsedlen, som følger med din pakke.
  3. Vedlæg retursedlen sammen med din ordre.
  4. Aflever pakken til den nærmeste DHL-pakkeshop. Gem kvitteringen.
  5. Vi behandler din returnering inden for 14 dage efter modtagelsen og sender dig en e-mail, når returneringen er færdigbehandlet.
Ja, det er muligt, men vi anbefaler, at du bruger den returfragtseddel, du modtog sammen med din levering.
 
Hvis du vælger at returnere med egen returseddel, anbefaler vi, at du sender din returnering som en sporbar pakke. Vi påtager os intet ansvar for bortkommet pakke med egen returseddel.
Ved returnering med vores returfragtseddel debiterer vi et gebyr på 50 kr.
Ved returnering med egen fragtseddel afholder du selv fragtomkostningerne.
Rapunzel behandler som regel din returnering inden for 14 dage. Tilbagebetaling sker med samme betalingsmåde, som blev anvendt ved køb: til kreditkort eller via Klarna/PayPal/Swish. Ved fakturabetaling korrigeres/makuleres din faktura.
Ved betaling med Klarna-faktura: Giv Klarna besked om din returnering, og bed om at få ubetalt faktura sat på pause.
Du modtager en bekræftelse via e-mail, når returneringen er registreret hos os. Tilbagebetaling af godkendt returnering tager derefter ca. 1-5 bankdage.
 
Bemærk returtiden kan være længere i travle perioder, men vi gør alt, hvad vi kan, for at behandle din sag så hurtigt som muligt.
 
Ved returnering af hele din ordre refunderes standardfragten. Ekstra ydelser som ekspresfragt refunderes ikke.
Vi tilbyder ikke ombytninger. Vi anbefaler, at du returnerer ordren i stedet for og afgiver en ny ordre.
Hvis du er i tvivl om, hvilken farve eller længde du skal vælge, kan du kontakte vores kundeservice for en konsultation her.

Ja! Returner farligt gods på samme måde som en almindelig returnering med vores returfragtseddel. Ved returnering på anden måde end med Rapunzels returfragtseddel bedes du kontakte kundeservice.

Ja, det er det. Medsend en seddel, hvor du nøje beskriver, hvilken vare der tilhører hvilken ordre. Underret kundeservice, når du har sendt din pakkede ordre. Indtast returordrenummeret.

Det er desværre ikke muligt i øjeblikket. Hvis håret er købt online, skal det returneres eller reklameres over til følgende adresse: Rapunzel of Sweden AB, Fanérgatan 14B, 56633 Habo.

REKLAMATION

Hvis din vare er defekt eller ufuldstændig, har du ret til at reklamere. Reklamationer over extensions skal foretages inden for rimelig tid, efter at varen er taget i brug. Hvis din vare er forkert, skal hele varen (alle pakker) returneres til os. Vedlæg i så fald en komplet beskrivelse af fejlen på varen. Varen analyseres derefter af vores reklamationsafdeling, som kontakter dig via e-mail, når sagen er undersøgt. Varen skal være tør og ren, når den indsendes. Ved reklamation erstatter vi ikke eventuelle omkostninger, som du har haft i forbindelse med isætning og/eller fjernelse af håret.

NB! En vare, der ikke passer i farve eller længde med dit eget hår, er ikke en reklamation. Hvis du mener, at du har fået forkert farve eller længde, skal dette sendes retur som en returnering. Læs betingelserne for returnering under spørgsmålet Kan jeg returnere min ordre? ovenfor.

  1. Kontakt kundeservice her og giv besked om din reklamation. Indtast ordrenummer. Afventer svar
  2. Pak varen godt ind i original emballage. Alternativt brug egen emballage
  3. Udskriv og udfyld vores fortrykte reklamationsformular
  4. Vedlæg en komplet beskrivelse af fejlen på varen
  5. Indsend reklamationsformularen sammen med hele den vare/de varer, du ønsker at reklamere over
  6. Aflever pakken på nærmeste udleveringssted. Gem kvitteringen.
 
Ved godkendt reklamation refunderes returfragten.
Rapunzel behandler som regel din reklamation inden for 14 dage. Tilbagebetaling sker med samme betalingsmåde, som blev anvendt ved køb: til kreditkort eller via Klarna/PayPal/Swish. Ved fakturabetaling korrigeres/makuleres din faktura.
Ved betaling med Klarna-faktura: Giv Klarna besked om din returnering, og bed om at få ubetalt faktura sat på pause.
Du modtager en bekræftelse via e-mail, når returneringen er registreret hos os. Tilbagebetaling af godkendt returnering tager derefter ca. 1-5 bankdage.
 
Ved godkendt reklamation refunderes returfragten.

GENERELT OM EXTENSIONS

Rapunzel Premium kommer først og fremmest fra de nordlige dele af Kina. Rapunzel Original Kommer hovedsageligt fra Kina eller nærliggende lande i Asien. 

Rapunzel Premium

  • Længere holdbarhed i op til 6 måneder med den rette pleje 
  • Ofte en brun grundfarve, som skånsomt afbleges til lysere nuancer og farves 
  • Rapunzel Premium anbefaler vi, hvis du vil have en permanent isætning, som skal holde længe.  

Rapunzel Original (Basic)

  • Holdbarhed i op til 5 uger med den rigtige pleje 
  • Ofte en mørk til sort grundfarve, som afbleges og farves 
  • Rapunzel Original anbefaler vi til midlertidige hårforlængelser og til kortere tid ved permanente hårforlængelser. 

Her kan du læse mere.

Hvilken metode, vi anbefaler, afhænger af din egen hårkvalitet, og hvor tykt eller tyndt dit hår er. Har du brug for hjælp til at finde den rette metode til dig?Du kan sende et billede til consultation@rapunzel.com, så får du hjælp af en af vores eksperter. 

Se også vores instruktionsvideoer for at se de forskellige metoder. 

Er du i tvivl om, hvilken farve du skal vælge, kan du maile et billede af dit hår til consultation@rapunzel.com. Her får du hjælp af vores eksperter til at finde den rigtige nuance til dig. Læs mere her.

Rapunzel of Swedens extensions er fremstillet af ægte hår og opfører sig således som ægte hår. Det betyder, at farven på dine extensions ikke altid er præcis den samme og nogle gange kan adskille sig fra produktbillederne. Læs mere om farveforskelle i farveguiden.

Vi anbefaler, at du har mindst ti centimeter sundt og stærkt hår. Det er for at kunne lave en fin forvandling med en så god overgang som muligt fra dit eget hår til dine nye extensions. 

Det afhænger af dit udgangspunkt, hvilken metode du vælger, og hvilket resultat du ønsker. Du finder en anbefalet mængde pakker på hver produktside. 

Holdbarheden på dine extensions varierer afhængigt af, hvilken kvalitet du har valgt, og hvordan du selv har plejet dine extensions. Rapunzel Premium holder i op til 6 måneder og Rapunzel Original i op til 1-2 måneder med den rette pleje. Vi anbefaler, at du sætter en permanent forlængelse om efter 6-8 uger. Det er for, at dit eget hår ikke skal vokse ud for langt.  

Afhængig af hvilken metode du har valgt, er det også forskelligt, hvordan håret tages ud. Vi har samlet information om at fjerne extensions og hvilket tilbehør, der skal bruges til dette, i vores tutorials

Alle extensions indebærer en vis slitage, men det kan være minimalt, hvis produktet sættes ind og tages ud på den rigtige måde og vedligeholdes korrekt i henhold til vores plejeråd.  

PLEJE AF EXTENSIONS

Vi anbefaler, at du altid bruger Rapunzels egne hårprodukter, som er udviklet til netop extensions. Med Rapunzels hårplejeprodukter kan du være sikker på, at du giver håret alt, hvad det har brug for. Husk, at dine extensions kræver lidt ekstra kærlighed for at holde sig pæne så længe som muligt. Læs den fulde vejledning her. 

Ja, vores ægte extensions og syntetiske parykker kan du style præcis som almindeligt hår. Husk dog altid at bruge varmebeskyttelse og ikke udsætte håret for mere end 180 grader! Vores krøllede hår skal du ikke bruge varmeværktøj på. 

Ægte hår

Vi anbefaler ikke, at du farvebehandler dine extensions. Det skyldes, at extensions allerede er farvebehandlet. Vi kan ikke garantere, at du får et ønsket eller vellykket resultat ved yderligere behandling. Vælger du alligevel at gøre dette, sker det på egen risiko, og al garanti bortfalder. Ved farvebehandling forstås farvebombe, nuancering, toning, farvemaske, henna, silvershampoo, afblegning, farve og lignende. 

Syntetisk hår

Det er ikke muligt at farvebehandle et syntetisk hår. Det skyldes, at håret er lavet af syntetiske fibre, og en farvebehandling er for stærk til netop denne type kvalitet

Nej. Da væsken, der anvendes ved permanent, er for stærk til extensions, anbefaler vi ikke, at du permanenter håret. Vælger du alligevel at gøre det, sker det på egen risiko, og al garanti bortfalder.  

Håret bør ikke komme i kontakt med klor- eller saltvand. Hvis du vil bade i klor- eller saltvand, anbefaler vi en badehætte til at beskytte håret. Det anbefales ikke at gå i sauna med tape-hår, da varmen kan bevirke, at tapen løsner sig. Hvis du skal i sauna med Keratin Extensions/Nail Hair, anbefaler vi, at du fletter dit eget hår inden besøget i saunaen, og at du tilfører fugt til håret med en hårkur ved hårvask bagefter. 

Ja, det kan det godt. Derfor skal du altid bruge UV-beskyttelse, inden du udsætter dine extensions for stærk sol. Undgå kontakt med solcreme og lignende produkter, da det kan misfarve dine extensions. 

Hvis håret ikke sidder, som det skal, kan det skyldes en række forskellige faktorer. Den mest almindelige årsag er, at isætningen ikke er foretaget korrekt. Eksempler på andre bidragende faktorer er: uhensigtsmæssige hårplejeprodukter, hvis du har farvebehandlet håret, eller hvis du f.eks. har været i sauna. 

Hvis du har fået lavet forlængelsen i en salon, anbefaler vi, at du kontakter dem i første omgang. Har du lavet forlængelsen selv eller med hjælp fra en ven, beder vi dig kontakte vores kundeservice, så vi kan hjælpe dig bedst muligt.